6 oct 2011

Després d'estudiar...

Després d’estudiar toca buscar feina. Jo, com la gran majoria de vosaltres, volia treballar i amb el temps ja veuria cap a on anava la meva elecció professional. Les coses van sorgint sobre la marxa i no es poden planificar. Les primeres feines les recordem. Jo tinc molt de carinyo a una empresa que tot i no ser de les primeres on vaig treballar va ser potser la que m’ha aportat més. 

I ha sigut amb el temps quan he pogut valorar tot el que hi vaig aprendre; no pels coneixements concrets de la feina, sinó pel valor afegit d’aquesta. Hi vaig fer bons amics i amb tres companyes encara mantinc el contacte després de la nostra primera trobada, ara fa ja tretze anys. Amb la Pilar parlem pel Facebook i amb la Gemma i la Montse quedem de tant en tant per dinar, sempre al mateix lloc i a la mateixa hora. Hem institucionalitzat el dinar: dimecres a les tres i per a tres.

He agraït molt aquesta experiència perquè els meus mestres em van ensenyar la importància de la feina ben feta (una bona presentació, correcció, pulcritud...). Tot passa per un tema d’educació, en aquest cas, educar a l’ull i crear-li uns hàbits.

Amb el temps vaig compaginar la feina amb nous estudis. Recordo el dia en què un dels professors ens va dir: “A vosaltres ara no se us pot enganyar perquè heu estudiat, heu entrat al mercat laboral i torneu a les aules, ja sabeu què hi ha a fora”. Era cert, sabia què hi havia i per això tornava a estudiar.

Què ens limita la nostra elecció professional?

Contínuament estem prenent decisions perquè elegim fer un canvi de sector o senzillament un canvi de feina en funció de variables personals i familiars, per exemple, per buscar una feina més a prop de casa o fer un tipus de tasques que ens puguin motivar més. Com que sabem que els mercats canvien i es tornen més exigents, nosaltres com a treballadors, també hem de fer canvis per seguir en actiu i per continuar tenint una motivació per la feina.

I, també és cert, que a mesura que passa el temps anem perfilant el que volem i cap a on hem de dirigir-nos per aconseguir-ho. Fer un pas endavant porta implícit haver de carregar una motxilla d’experiències que ens ajudaran en les noves feines. Com diuen: “l’experiència és un grau” i és també un gran valor afegit a tenir en compte.

Sabem que fer canvis implica assumir nous reptes i no sempre és fàcil deixar una feina que ja domines. Tots els canvis ens espanten, és por a allò desconegut. Només el fet de tenir els recursos suficients com són la seguretat, la confiança en nosaltres mateixos i les ganes de tirar endavant ens els faran més fàcils.

És evident que una tria ocupacional es farà tenint en compte diversos factors i la situació del mercat laboral ens marca a l’hora de triar. La formació significa millorar personalment, aprenem a pensar i ens ajuda a ser més crítics; a més, la formació ens la quedem i és un patrimoni personal molt valuós.

Per això, continuem estudiant! 


2 comentarios:

  1. FELICITATS PER AQUEST BLOG TAN COMPLET, es nota que has treballat amb molta cura i èmfasi.Els temes són molt importants i tot està escrit amb molta precissió, claretat i facilitat per als enllaços.

    ResponderEliminar